Despre formaţii şi interpreţi

Conform topului meu de pe last.fm, eu ascult ce e mai jos. Anumite locuri în top sunt aiurea, dar per total s-a format destul de bine în cele câteva luni de când l-am lăsat să monitorizeze ce ascult. Şi am zis să scriu şi o frază două despre ce-mi inspiră mie fiecare formaţie/interpret. Numărul de după numele formaţiei este numărul de melodii ascultate de la ea.

1 Pasarea Colibri 530 – Cântece scrise cu experienţa anilor, interpretate cu suflet. Melodii frumoase despre dragoste(Miruna), melodii cu valoare morală (Alcool), etc; cu toate sunt melodii despre frumuseţea vieţii în toate aspectele ei.

2 Dido 524 – O voce unică, pasiune. Melodiile sunt în majoritate triste, dar ceea ce primează este forţa combinată cu sensibilitatea feminină ce emană din cântecele ei.

3 Norah Jones 520 – O voce care m-a vrăjit din prima clipă, perfectă pentru stilul de jazz adoptat. Versuri clare, fără metaforizări aiurea.

4 Within Temptation 366 – Formaţia de gothic-simphonic metal cu cele mai bune melodii, mie mi se pare peste Nightwish. Vocea tipei e mult mai în armonie cu instrumentalul. Senzaţia audierii e fantastică. Iar Caged se pliază pe sufletul meu (şi nu dpdv al versurilor).

5 Eva Cassidy 302 – O altă voce deosebită, dar care n-a avut parte de compozitori atât de buni

6 The Prodigy 266 – „Toţi copii ascultă muzică electronică” zicea un stencil. Ar trebui ca toţi să înceapă cu asta. Mie Prodigy îmi trezeşte simţurile, mă pune pur şi simplu pe roate.

7 Alizée 247 – Doza mea de pop francez, voce fermecătoare, chiar dacă nu excelentă. Îmi aminteşte foarte mult şi de copilărie, unde Alizee era un etalon al frumusetii. Eh, nostalgia…

8 Massive Attack 236 – Trip-hop pur, mă linişteşte cumplit.

9 Hooverphonic 222 -Un trip-hop diluat completat de o voce feminină care îî dă accesibilitate, dar şi avânt emoţional.

10 Bitza 217 – Versurile sunt punctul forte. Sound-ul de „urban soul” vine bine în completare.

11 Afroman 199 – Caterincă, băşcălie, mă amuză mai ceva ca un stand-up comedy.

12 Daft Punk 189 – Melodii de o calitate bună pe care le pun atunci când nu vreau să-mi strofoc creierii, dar nici linişte nu vreau să fie.

13 Portishead 184 – Alt trip-hop pur, dar mult mai feminin.

14 Jean-Michel Jarre 181 – Muzică instumentală, electronică, mai inteligentă.

15 Moby 177 – Muzică originală care-mi place s-o pun câteodată să mă relaxez.

16 Katie Melua 173 – O altfel de voce deosebită, altfel de melodii deosebite.

16 Tricky 173 -Massive Attack şi Tricky, cuplul perfect de trip-hop.

18 Goldfrapp 168 – Trip-hop diluat cu melodii interesante, anti-plictiseală.

19 Mandalay 157 – Mult mai mult decât Beautiful, au multe melodii făcute cu pasiune, complexe.

20 DJ Shadow 145 – Mai mult de umplutură, nu se remarcă cu mai nimic.

21 Placebo 134 – Un sound care îl ascult în doze mari la intervale mari.

22 Lily Allen 133 – Versuri verde-n-faţă de la o tipă care a recunoscut întru-un interviu că dădea blowjoburi în liceu. O voce altfel care-mi place.

23 t.A.T.u. 132 – Melodii bune, foarte bune, au avut compozitori.

24 Nicu Alifantis 129 -Plin de pasiune, melodii frumoase, neaoşe.

25 Xandria 128 – Un altfel de Within Temptation, o mai strică pe la unele melodii.

26 Noir Désir 124 – O altă doză de franceză, probabil dacă aş urmări cu atenţie versurile aş descoperi ceva uimitor.

27 Air 123 – Muzică relaxativă (cum zic ăştia de la Radio Guerilla)

28 The Chemical Brothers 121 -Big-beat cam slăbuţ în general, l-am încercat o data să văd cum e şi a ajuns aici.

29 Iris 119 – Clasic, adevărat, rock românesc.

30 DJ Cam 115 – Iarăşi, mai mult de umplutură, nu se remarcă cu mai nimic.

31 Morcheeba 113 – Albumul Big Calm e reuşit şi are câteva melodii celebre şi plăcute.

32 Olive 108 – O formaţie mai de suflet aşa, îmi place originalitea lor.

33 Parazitii 107 – O cantitare impresionantă de versuri, nu neapărat de calitate foarte bună.

34 UNKLE 102 – încă nişte trip-hop

35 Sugababes 100 – Îmi place cum sună vocile lor în trio. Au şi nişte compozitori buni în spate. Iar Hole in the Head e mind-spining pentru mine.
36 Groove Armada 96 – Căteva melodii memorabile, care-ţi rămân intipărite în minte.

37 Fleetwood Mac 95 – Aşa, mai oldies, de schimbat atmosfera.

38 Tapinarii 91 – Altceva, româneşte, altceva.

39 Smoke City 90 – Trip-hop sub apă, una din primele formaţii de th ascultate de mine.

39 Thievery Corporation 90 – Clasici, dar nu excelează.

41 Moloko 89 – Partea live e atu-ul lor. Versuri bune, voce care se împleteşte bine cu instrumentalul.

42 Sarah Connor 88 – Ca să-mi mai mişc fundul de pe scaun.

42 Diana Krall 88 – Am puţine melodii de la ea, o voce bună, dar nu foarte originală.

44 Cibo Matto 86 – Dacă n-aveam trip-hop şi din Japonia ce mă făceam oare.

45 Rihanna 85 – Îmi pun mintea pe vreo melodii şi o ascult pe repeat la nesfârşit.

46 Antimatter 81 – Sound interesant, cred că trebuie să mai ascult.
47 Boney M. 79 – Oldies, amintiri plăcute, copilărie, ehee…

48 Azure Ray 74 – Promiţător.

49 Falco 73 – Alte amintiri plăcute.

49 Nelly Furtado 73 – Asemănător Rihanna. Mi se pune pata pe o melodie deobicei.

Menţiuni onorabile: Phoenix, Alicia Keys, MIA., Michael Jackson şi ar mai fi, dar ce să fac dacă ascult atătea formaţii.

3 Responses to “Despre formaţii şi interpreţi”


  1. 1 victorelu Ianuarie 15, 2008 la 6:26 pm

    Alizee ar fi si acum o mostra de frumusete daca nu ar fi fundu ala mare :)

  2. 2 Raul Iulie 22, 2009 la 3:27 pm

    ai gusturi amice…;)

  3. 3 Andrei Stoica Februarie 24, 2011 la 12:05 pm

    BUn, merge, ai ascultat The xx, sunt super tari!!!


Lasă un răspuns

